همراهان محیط زیست آبادان - همتا

اولین انجمن محیط زیست آبادان (The first environmental NGO in Abadan)

همراهان محیط زیست آبادان - همتا

اولین انجمن محیط زیست آبادان (The first environmental NGO in Abadan)

۵ مطلب در فروردين ۱۳۹۴ ثبت شده است

روز جهانی زمین پاک روزی است که در آن بسیاری از مردم جهان به پاکسازی محیط زیست می‌پردازند و به حفظ آن کمک می‌کنند.موسیقیدانان.... .... کوبه‌ای در جهان، در روز زمین پاک که در سراسر جهان روز 22 آوریل (دوم اردیبهشت ماه) است، با اجرای موسیقی این روز را جشن می‌گیرند و در قالب گروه‌های مختلف موسیقی در شهرها و کشورهای خود قطعاتی را به افتخار این روز به صحنه می‌برند. حتی دسته‌ای از این هنرمندان اعلام کرده‌اند که سازهایشان را در خیابان‌ها و کوچه‌های شهرها کوک می‌کنند و از تمامی مردم دعوت می‌کنند تا در این روز عهد کنند که برای همیشه زمین را پاک نگاه دارند.شعار این موسیقیدانان «جنگ را تمام کنید، زمین را حفظ کنید» است.طبل‌نوازان سراسر جهان بادعوتی اینترنتی از همدیگردر این روز به اجرای نواهایی می‌پردازند.در شهرهای ایران مخصوصا" پایتخت که به ازای هر شهروند چهار موش در جوی خیابان‌ها جست و خیز می‌کنند، در روز زمین پاک اما صدای هیچ طبلی به گوش شهروندان نمی رسد تا هشداری باشد برای آلودگی زمین. آلودگی زمینی که هر روز

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ فروردين ۹۴ ، ۱۸:۱۶
همراهان محیط زیست آبادان همتا

 

بهداشت و محیط زیست    

 

     


برای همگی ما نیاز اساسی به شرایطی ایمن، که در آن آب سالم، غذا و سرپناه کافی مهیا باشد و افراد مختلف بتوانند در صلح و آرامش در کنار هم زندگی کنند، یکسان است. چندین سال از اجلاس زمین گذشته است و در این مدت گامهای جدیدی در سطح ملی و جهانی برداشته شده که ضرورت اقدامات موثرتر در حوزه بهداشت و محیط را آشکار کرده است.          
  
برای همگی ما نیاز اساسی به شرایطی ایمن، که در آن آب سالم، غذا و سرپناه کافی مهیا باشد و افراد مختلف بتوانند در صلح و آرامش در کنار هم زندگی کنند، یکسان است. چندین سال از اجلاس زمین گذشته است و در این مدت گامهای جدیدی در سطح ملی و جهانی برداشته شده که ضرورت اقدامات موثرتر در حوزه بهداشت و محیط را آشکار کرده است. بنابراین،زمان تجزیه و تحلیل در مورد اینکه چگونه ما به عنوان جامعه انسانی با این نیازها برخورد کنیم،چگونه توسعه میتواند منابعی برای بهداشت فراهم کند ونیزچگونه چنین توسعه ای میتواند تهدیدی برای سلامتی یا کاهش منابع طبیعی باشد فرا رسیده است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ فروردين ۹۴ ، ۱۷:۴۳
همراهان محیط زیست آبادان همتا

 

جشن سیزده بدر و مراسم های روز طبیعت

 

 


 

 سیزدهمین روز از هر ماهی در گاهنامه‌ی ایرانی تیر یا تیشتر نام دارد و روز سیزده ماه فروردین به جشن سیزده بد‌ر  و روز طبیعت نام گذاری شده است.

جشن سیزده فروردین ماه روز بسیار مبارک و فرخنده است. ایرانیان چون در مورد این روز آگاهی کمتری دارند آن روز را نحس می دانند و برای بیرون کردن نحسی از خانه و کاشانهً خود کنار جویبارها و سبزه ها می روند و به شادی می پردازند. تا کنون هیچ دانشمندی ذکر نکرده که سیزده نوروز نحس است. بلکه قریب به اتفاق روز سیزده نوروز را بسیار مسعود و فرخنده دانسته اند.

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳ فروردين ۹۴ ، ۱۹:۱۲
همراهان محیط زیست آبادان همتا

بسیاری از صاحبنظران امر گردشگری معتقدند که این صنعت بزرگترین و پر رونق ترین پیشه جهان می باشد.تا جایی که انتظار می رود در قرن اخیر نیز این صنعت پیشتاز بوده و سیر صعودی آن ادامه یابد.گردشگری یک قدرت اقتصادی ،اجتماعی،زیست محیطی بزرگ والبته بسیار سیاسی و ایدئولوژیک است.بنابراین عقیده (پک)و(لپی) طبیعت جهانگردی در هر جامعه ایی متاثر از عوامل پیچیده و در هم بافته سیاسی و اقتصادی و همچنین ویژگیهای جغرافیایی است که دیگران را مجذوب خود می کند .مزایا و منافع اقتصادی ،اجتماعی و فرهنگی ،جلوه های جغرافیایی و ویژگیهای مفرح آن بسیار جالب توجه است و بیشتر مطالعات و تحقیقات انجام شده به این موارد پرداخته اند اما در زمینه تاثیرات مستقیم انسان ،محیط و ایدئولوژی و فرایند بکارگیری آن در صنعت گردشگری ،فعالیت علمی چندانی صورت نگرفته است.در دهه های 7.و8. میلادی بسیاری از سیاستگذاران دنیا به ویژه از بعد اقتصادی آن توجه کرده اند.این امر بیانگر اهمیت جایگاه گردشگری در دنیا امروز میباشد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳ فروردين ۹۴ ، ۲۲:۳۲
همراهان محیط زیست آبادان همتا

معاون محیط زیست طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست از دوستداران و علاقه مندان به طبیعت و میهمانان نوروزی درخواست کرد، هنگام مراجعه به تفرجگاه ها و استفاده از مواهب الهی از تخریب محیط زیست جلوگیری کنند.احمد علی کیخا در مصاحبه با خبرگزاری صدا و سیما افزود: با توجه به این که مقام معظم رهبری اخیرا در دیدار فعالان عرصه محیط زیست با ایشان، ‌تخریب محیط زیست را جرم تلقی کردند از عموم مردم درخواست می کنیم از این پس در حفظ محط زیست کوشاتر باشند .

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳ فروردين ۹۴ ، ۲۱:۴۱
همراهان محیط زیست آبادان همتا