همراهان محیط زیست آبادان - همتا

اولین انجمن محیط زیست آبادان (The first environmental NGO in Abadan)

همراهان محیط زیست آبادان - همتا

اولین انجمن محیط زیست آبادان (The first environmental NGO in Abadan)


🔹هوا مهم ترین نیاز بشر برای زیستن است.  استفاده از هوای پاک و سالم، از جمله حقوق طبیعی انسان ها محسوب می شود .لذا تخریب محیط زندگی نه تنها برای نسل فعلی بلکه برای نسل های آینده خطر آفرین است.  


🔹به گزارش گروه خبری همتا: 

روز سه شنبه مورخ ۵ بهمن ۱۳۹۵ همزمان با هفته هوای پاک، سازمان مدیریت پسماند شهرداری آبادان با برگزاری مراسمی، با حضور مسئولان شهر آقای موسوی عضو شورای شهر ، آقای قاسمی عضو شورای شهر ، آقای موسوی آزاد ریاست اداره حفاظت از محیط زیست ، آقای ملائی معاونت خدمات شهری و اجرایی، آقای روشندل معاونت حراست شهرداری، آقای معشوری مدیریت سازمان موتوری، آقای سلمان زاده مدیریت تاکسیرانی، آقای محمدیان مدیریت منطقه دو، آقای امینیان مدیریت آرامستان ، خانم جوهری پور مدیریت سازمان پسماند، خانم اعتمادی کیا مدیریت تالار اشراق، سمن همراهان محیط زیست و دیگر مدعوین درتالار اشراق هفته هوای پاک را گرامی داشت. 



🔹هدف اصلی از برگزاری این مراسم ایجاد حساسیت در بین اقشار مختلف جامعه و مشارکت مردمی در این زمینه بوده است.به همین جهت مقابله و کاهش آلودگی هوا راه حل های علمی، کار و تلاش بی وقفه همه دستگاهها و زمان مناسب می طلبد.


🔹 ادامه این مراسم سخنرانی آقای موسوی عضو شورای شهر و آقای موسوی آزاد ریاست اداره محیط زیست آبادان را در پی داشت.


🔹سید فیاض موسوی گفت؛ 

برای رسیدن به هوایی پاک نیاز به افزایش فرهنگ سازی بین مسئولین و شهروندان است. در همین راستا درخواست جایگزینی ماشین آلات فرسوده را از مسئولین داشت و از توافقات صورت نگرفته بین سازمان منطقه آزاد و نیروی سپاه مرزی در جهت زیبا سازی رودخانه اروند صحبت به میان آورد و بیان داشت برای استفاده بهتر شهروندان از هوای پاک سواحل، نیاز به همکاری و هماهنگی بیشتر مسئولین ارگان ها در این زمینه می باشدـ.


🔹 موسوی آزاد نیز بیان داشت؛ یکی از دلایل آلودگی هوا در آبادان،  قرار داشتن پالایشگاه در وسط شهر  است.این بدین منظور است که صنایعی با قدمت بالا در واحدهای پالایشگاه موجب آلودگی بیش از حد خواهند شد، این امر باعث شد تا در سال ۹۳ یکی از واحد های بزرگ پالایشگاه به دستور قضایی پلمپ شود ، تردد بیش از حد ماشین آلات سنگین هم یکی دیگر از مشکلات آلودگی هوا در این شهر بوده است که تا قبل از سال ۹۳ بیش از ۸۰ درصد بوده که خوشبختانه در حال حاضر به رقمی حدود ۱۹ درصد رسیده است .


وی گفت؛ در سال های اخیر مردم به مصرف گرایی بیشتری روی آورده اند. این بدین منظور است که مصرف سوختهای گازوئیلی و بنزینی، استفاده از ماشین آلات تک سرنشین ،استفاده بیش از حد از وسایل گرمایشی و سرمایشی بالا رفته است . 

در پایان آقای موسوی آزاد از زحمات سازمان مدیریت پسماند که   برگزار کننده مراسم در آغاز و پایان هفته هوای پاک بوده است و حضور سمن های مردمی قدردانی کرد.


 🔹در بخش پایانی مراسم به اعضای سمن همتا و تعدادی از مدعوین جوایزی نفیس اهدا شد.

مشاهده تصاویر در کانال انجمن abadanhamta@


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۱۱/۰۸
همراهان محیط زیست آبادان همتا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی