همراهان محیط زیست آبادان - همتا

اولین انجمن محیط زیست آبادان (The first environmental NGO in Abadan)

همراهان محیط زیست آبادان - همتا

اولین انجمن محیط زیست آبادان (The first environmental NGO in Abadan)


آقای مهندس محمد درویش از جایز بین المللی همتا رونمایی و اولین گلخانه همتا را افتتاح کرد.

  

🔹به گزارش گروه خبری همتا؛ صبح روز سه شنبه مورخ ۹۵/۱۱/۱۲ طی مراسمی با حضور آقای محمد درویش مدیر کل دفتر مشارکتهای مردمی سازمان محیط زیست و  آقای موسوی آزاد رئیس اداره حفاظت از محیط زیست آبادان و خانم جوهری پور سرپرست سازمان مدیریت پسماند و مسئولین، از طرح جایزه بین المللی همتا (انجمن همراهان محیط زیست آبادان) رونمایی شد.

🔹این مراسم با معرفی فعالیتهای فرهنگی سازمان و انجمن همتا توسط مسئولین و همچنین افتتاح اولین گلخانه همتا توسط محمد درویش همراه بود.


🔹 مدیر سمن همراهان محیط زیست آبادان، اولین تندیس مردمی جایزه بین المللی همتا را به بانوی نخست محیط زیست ایران سرکار خانم دکتر ابتکار تقدیم کرد .


🔹این برنامه ، سخنرانی آقای موسوی آزاد در رابطه با وضعیت کنونی آبادان ، تشکر و قدردانی سمن همتا از خانم جوهری پور برای فرهنگ سازی در زمینه محیط زیست و تقدیم لوح تقدیر به وی و دعوت از آقای محمد درویش جهت سخنرانی را در پی داشت.


🔴 آقای درویش در بیانات خود از اولین جشنواره شهر سبز در سال آتی خبر داد. وی در این راستا تصریح کرد؛ هدف از این طرح، شهردارانی هستند که شهر را بر اساس انسان محوری طراحی می کنند و به سمت گسترش آموزه های انسان محوری بر مبنای گسترش حمل ونقل های عمومی درحوزه TOD و همچنین گسترش مسیرهای ایمن برای دوچرخه سواری و پیاده روی گام بر می دارند، این شهرداران از نظر محیط زیست اهمیت و ارزش بیشتری خواهند داشت.بنابراین تلاش ما بر این است که جنبش ها را به سمت زیر ساخت ها هدایت کنیم.


🔹وی گفت؛ در طول یک سال اخیر ۷۶۵ کیلومتر مسیر دوچرخه سواری در ۱۴ شهر ایران ایجاد شده است که در حال حاضر سرآمد آن ها به جهت تلاش در این حوزه شهر اصفهان می باشد و امیدوارم در خوزستان هم که امکان دوچرخه سواری در حدود  ۸‌ ماه از سال فراهم است نیز شاهد گسترش زیر ساخت های لازم باشیم. خوشبختانه با توجه به گفتگوهای صورت گرفته با مسئولین درخصوص دوچرخه سواری بانوان، با طراحی دوچرخه هایی مخصوص که مشکلات شهروندی را حل می کند امید است بستر هایی مناسب در شهر ها ایجاد شود.


🔹وی بیان داشت؛ حداکثر توان ما برای تحمل آلودگی صوتی ۶۵ دسی بل است که طبق بررسی های انجام شده در شهر تهران زیر پل سید خندان، ۸۲ دسی بل تعیین شده است. اهمیت این موضوع به حدی بالا است که

افزایش هر دسی بل به معنای دو برابر شدن خطر خواهد بود که کمترین خطر آن کند ذهنی کودکان، ناراحتی های گوارش و عدم تحمل را در پیش دارد. حرکت به سمت استیلای فرهنگ دوچرخه سواری، پیاده روی و استفاده از حمل و نقل عمومی، گامی بلند در جهت ایجاد و آفرینش نسلی شاداب و سالم در پیش روی به سوی سند چشم انداز کشور است.


🔹او همچنین به ۲ فوریه ۱۹۷۱ مصادف با ۱۳ بهمن ۱۳۴۹ روز جهانی تالاب ها اشاره کرد و گفت:  ۴۵ سال پیش اسکندر فیروز بنیانگذار سازمان محیط زیست سبب شد تا نام مرداب به تالاب و شکار بان به محیط بان تغییر کند. او ۱۱ سال قبل از زمان بنیانگذاری حفاظت محیط زیست نخستین کنوانسیون بین المللی جهانی رامسر را بعنوان اولین کنوانسیون محیط زیستی جهان بنیان گذاری کرد. 

وجود این افتخار بزرگ است که اکنون خوزستان با داشتن تالاب های شادگان، هور العظیم، بامدژ، میانگران و... یکی از قطب های اصلی تالاب ایران قرار دارد.


🔹در مراحل پایانی مراسم، سمن همراهان محیط زیست آبادان با حضور آقای درویش، آقای موسوی آزاد و مسئولین سازمان مدیریت پسماند ، سمن بانوی اروند و بانوان ورزشکار به گشت آبی اروند رفتند و در این گشت شور و نشاط را به کودکان روشندل آبادانی هدیه دادند. پس از آن حاضرین در دومین همایش پیاده روی و سه شنبه بدون خودرو شرکت کردند.


🔹این برنامه با تشکر آقای موسوی آزاد و سمن ها از آقای مهندس درویش برای حضور گرم و صمیمانه ایشان خاتمه یافت.

abadanhamta@

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۱۱/۱۳
همراهان محیط زیست آبادان همتا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی