همراهان محیط زیست آبادان - همتا

اولین انجمن محیط زیست آبادان (The first environmental NGO in Abadan)

همراهان محیط زیست آبادان - همتا

اولین انجمن محیط زیست آبادان (The first environmental NGO in Abadan)

♻️کاهش زباله در مبداء بهترین راهکار برای حفظ محیط زیست/ بازدید شهرداران مدارس پسرانه از سایت پردازش آبادان♻️


🚮 سالانه میلیاردها تن پسماند دور ریخته می شود که علاوه بر هزینه های کلانی که جهت حمل ، دفن یا سوزاندنشان خواهد شد مشکلات زیست محیطی فراوانی را به دنبال دارد. 

🔵به گزارش گروه خبری همتا؛ بازدید از سایت پردازش آبادان واقع در کیلومتر یک جاده علی بن ابی طالب صبح روز چهارشنبه مورخ ۹۵/۱۰/۱۵ ساعت ۹الی ۱۱:۳۰ توسط سازمان مدیریت پسماند شهرداری آبادان با حضور انجمن همتا که اجرا کننده  طرح شهردار مدرسه در آبادان است و به همراهی گروهی از دانش آموزان ، مدیران و شهرداران مدارس انجام شد.

🔹هدف کلی از این بازدید آشنایی با طرح تفکیک پسماندها در مبداء و فرهنگ سازی این مقوله در بین مدارس و خانوارها می باشد .

🔹طی این بازدید معاون اجرایی سازمان جناب آقای موسوی حسینی نحوه تقسیم بندی پسماندهای خشک یا با ارزش (Valuable) و پسماندهای تر ، آلی یا ارگانیک( Organic) را بیان کرد و گفت؛ در کشورهای در حال توسعه مانند ایران بخش اعظم زباله ها از نوع آلی هستند، این بخش چیزی حدود ۳۵تا۷۰ درصد پسماندهای کشور را تشکیل می دهد .


🔹او یکی از راهکارهای کاهش این معضل را ، طرح تفکیک از مبداء بیان کرد و به مکان غرفه بازیافت سازمان مدیریت پسماند مستقر در خیابان امیری آبادان اشاره کرد و خبر از راه اندازی کارخانه کمپوست در آینده ای نزدیک داد و به آموزش بهینه سازی مصرف در هنگام خرید و نحوه جداسازی صحیح و فشرده سازی پسماندهایی همچون پت ها جهت کم حجم سازی برای دانش آموزان پرداخت و در این میان دانش آموزان نیز پاسخ سوالاتی از قبیل علت تفکیک از مبداء ، چگونگی روش ورمی کمپوست و دلیل فشرده سازی پسماند را دریافتند .

🔹در حال حاضر نبود پیمانکار مناسب جهت طرح تفکیک  یکی از معضلات بزرگ سایت پردازش به شمار می رود که همین امر باعث تأخیر در راه اندازی مجدد سایت شده است. 

🔹این بازدید با معرفی مراحل پردازش زباله در دستگاه پردازش از مرحله شروع فیدر(Feeder)⬅️ نوار نقاله ( Conveyor)⬅️ سرند دوار( بخش اصلی خط پردازش)⬅️ تفکیک توسط کارگران⬅️ نوار انتقالی⬅️ کمپرسی و درنهایت سایت دفن وبعد ازانجام پذیرایی پایان پذیرفت.
abadanhamta@
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۱۱/۰۸
همراهان محیط زیست آبادان همتا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی