همراهان محیط زیست آبادان - همتا

اولین انجمن محیط زیست آبادان (The first environmental NGO in Abadan)

همراهان محیط زیست آبادان - همتا

اولین انجمن محیط زیست آبادان (The first environmental NGO in Abadan)

۵ مطلب در شهریور ۱۳۹۵ ثبت شده است

سمانه حیدری _ همتا : از آنجایی که محیط زیست به یک امر جدی و گسترده مبدل شده است و حتی انجمن ها در بخش های مختلف را در برگرفته است گفتگویی مختصر و محیط زیستی با خانم محمدی به شرح زیر داشتیم.


🔹با سلام؛ لطفا برای آشنایی بیشتر کاربران بیوگرافی کوتاهی از خود و اینکه در چه حیطه ای مشغول به فعالیت هستید را بیان کنید؟ 


🔸با عرض سلام بنده محمدی هستم، مسئول کمیته بانوان موسسه خیریه یاس فاطمه، به مدت پنج سال است که به صورت افتخاری در موسسه خیریه مشغول به خدمتگزاری هستم. مهمترین فعالیت های موسسه تحت پوشش قرار دادن ایتام و خانواده های بی سرپرست و بد سرپرست هست که تمام تلاش مجموعه و کارکنان موسسه حل مشکلات و ایجاد خود اشتغالی و در کل یاری خانواده هاست که الحمدالله تا به الان قدمی هرچند ناچیز در رفع مشکلات این عزیزان برداشته ایم. 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۶ شهریور ۹۵ ، ۰۴:۳۱
همراهان محیط زیست آبادان همتا

وفا بن رشید ،گروه خبری همتا: چند وقتی است که معضل استفاده از کیسه های پلاستیکی بر روی زبان هاست و برای فرهنگ سازی و کنار گذاشتن این کیسه ها دوستداران محیط زیست راهکارهای مختلفی در نظر دارن و در خیلی از کشورها اقدام به استفاده از کیسه هایی بجز کیسه ی پلاستیکی کردند.


یکی از دلایلی که باعث شده است در کشور ما ایران، استفاده از نایلون بیش از حد باشد قیمت بسیار پایین، قابل دسترس بودن برای همگان و عدم وجود مالیات برای استفاده از نایلونهای پلاستیکی است. خطرات ناشی از دفن زباله های پلاستیکی نه تنها منجر به آلودگی خاک و آب ودر کل اکوسیستم محل زندگی  میشود  بلکه تهیه مواد اولیه، جابه‌جایی و به ویژه بازیافت دارای خطرات و زیانهای زیست بومی زیادی  است.

انجمن همراهان محیط زیست آبادان نیز در این راستا از طریق توزیع تراکت و  بروشور اقدام به فرهنگ سازی نموده است و در مرحله اول قصد توزیع کیسه های پارچه ای در نانوایی ها را دارد .

برخی راهکارهایی که همتابه شهروندان پیشنهاد میدهد جهت کاهش مصرف و جایگزینی کیسه های پلاستیکی عبارتند از :

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳ شهریور ۹۵ ، ۲۳:۵۲
همراهان محیط زیست آبادان همتا

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳ شهریور ۹۵ ، ۱۷:۳۵
همراهان محیط زیست آبادان همتا

آبادان

اینجا آبادان است ، شهری آباد با نخلستانهای سبز ،با نهرهای زیبا و جاری در هر دوسو با آفتابی سوزان و شرجی دلپذیر .

اینجا آبادان است با مردمی خونگرم و شاد ،با زیبایی وصف نشدنی ازمعابر و خانه ها، شهری آمیخته با تجارت و صنعت و بازار ....

اما این آبادانی است در خیال 

حال آبادان از نگاه واقعیت شهری...

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳ شهریور ۹۵ ، ۱۷:۳۰
همراهان محیط زیست آبادان همتا

خبر اتش سوزی در تالاب میانگران

🔴فوری درخواست کمک آتش نشانان!

در حالیکه تلاش پرسنل زحمتکش محیط زیست ایذه  و چند تن از نیروهای مردمی به کمک خودروی آتش نشانی بخش مهمی از آتش را مهار کرده اند، متاسفانه غلبه وزش باد همچنان به تالاب سوزی ادامه می دهد. 

عبدالرضا باقر پور دبیر اجرایی کمیته اطفاء حریق مردمی ایران  (کما)در شهرستان ایذه طی تماس تلفنی گفت: در انتظار رسیدن تانکر آب هستیم و آتش همچنان زبانه می کشد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳ شهریور ۹۵ ، ۱۷:۳۰
همراهان محیط زیست آبادان همتا