همراهان محیط زیست آبادان - همتا

اولین انجمن محیط زیست آبادان (The first environmental NGO in Abadan)

همراهان محیط زیست آبادان - همتا

اولین انجمن محیط زیست آبادان (The first environmental NGO in Abadan)

 

 بسمه تعالی

مرامنامه

 

«عمل کنید ( به فرمان خدا و پیامبر و جانشینان برحقش ) برای رستگاری در روزی ( قیامت) که اندوخته می گردد ذخیره ها برای آن روز.واندیشه ها که در آن روز( از نیک وبد ،زیباوزشت اعمال شما )آشکار میگردد و راز دل ها ازپرده بیرون می افتد .

بدانید نام نیکویی که خداوند به شخصی درمیان مردم عطاء فرماید بهتر از مال ومنالی که میراث خوار ناسپاس می برد. »

 

مقدمه :

با توجه به پیشرفت و توسعه هر جامعه مردم کشور های در حال توسعه برای تغییر روشهای قدیمی زندگی و آموختن مهارت های جدید به رسانه های گروهی و افرادی که اطلاعات لازم را در اختیار آنها بگذارد احتیاج دارند . محیط زیست نیز علمی است که مردم در هر سطح فرهنگ و اقتصادی نیاز به آموختن آن دارند .

آبادان با توجه به موقعیت جغرافیایی و کشوری که در آن قرار دارد نیازمند آن است که شهروندانش بتوانند در زمینه محیط زیست اطلاعات بروزداشته باشند چرا که بالا رفتن سطح اطلاعات مردم باعث ایجاد احساس مسئولیت در آنها می شود واین احساس باعث ارتباط عمیق تر مردم با محیط اطرافشان می گردد در نتیجه سبب بهبود وضعیت محیط زیست و نیز بهتر شدن سطح زندگی در شهر می شود .

از آنجا که ردپای آموزش وانتقال فرهنگ وسواد محیط زیست درحال حاضر جز در دانشگاه و مدارس وجود ندارد و با توجه به وجود دانشگاه و فارغ التحصیلانی که در این زمینه تحصیل کرده اند ،می توان از سطح علم و آگاهی آنها جهت بالا رفتن سطح فرهنگ و سواد محیط زیستی در شهر استفاده کرد این خلاء احساس می شود .

بنابراین ایجاد NGO متشکل از تحصیل کرده ها و علاقه مندان به محیط زیست ،که بتوان با ارائه آموزش و همکاری و ارتباط بین سازمان ها این خلائ علمی را با کمک این فعالان پر کرد لازم و ضروری است .

انجمن همراهان محیط زیست آبادان با هدف ارتقائ سطح مشارکت تاثیر گذاری محیط زیست ونیز فرهنگ سازی و میان جامعه ایجاد گشته است . بنابراین شایسته است کلیه فعالان اعم از مسئول ،کارشناس ،اصحاب رسانه وحتی علاقمند به محیط زیست با کمک و همیاری خود در توسعه این انجمن بکوشند .

-امکانات و خدماتی که این انجمن به مرور زمان در اختیار جامعه قرار خواهد داد :

1.امکان جذب و سازماندهی اعضا در NGO و ارتباط موثر میان سازمان محیط زیست ،کارشناسان و خبرنگاران و رسانه های جمعی محیط زیست

2.ایجاد تقویم محیط زیست برای برنامه ریزی امور کوتاه مدت محیط زیست

3.تولید محتوا (متن ،تصویر ،فیلم ، فایل ،...) با کمک متخصصین

4.مدیریت پروژه های علمی و کاربردی

5.اتوماسیون اداری (نگارش ،گردش کار ،بایگانی )

6.مرکز تماس (تلفن شهری ،فکس ،مرکز تماس ، پیامک )

7.همیار محیط زیست (کودکان ) نقاشی ،انیمشن داستان ، شعر ،عکس وفیلم