همراهان محیط زیست آبادان - همتا

اولین انجمن محیط زیست آبادان (The first environmental NGO in Abadan)

همراهان محیط زیست آبادان - همتا

اولین انجمن محیط زیست آبادان (The first environmental NGO in Abadan)

بانوی شهر /به عمل کار برآید

جمعه, ۱ مرداد ۱۳۹۵، ۰۶:۰۷ ق.ظ


گروه خبری همتا؛ از دیرباز دوچرخه سواری در آبادان سابقه ی بسیار خوبی داشته است.اما با مدرن شدن وسایل نقلیه ٫ دوچرخه سواری نیز نقش کم رنگتری یافته است. هم چنین در بخش بانوان نباید این ورزش امری غیر معمول و نابهنجار تلقی شود، بلکه می توان با رعایت نمودن ایمنی و شئونات اسلامی در طول مسیرهای تردد از خطرات احتمالی مسیر جلوگیری نمود.به همین منظورگفتگویی کوتاه با یکی از شهروندان انجام شد.



🔵 با سلام لطفاً برای آشنایی بیشتر کاربران و خوانندگان، خود را معرفی و حیطه ی فعالیتی خود را شرح دهید؟  


سلام؛ مرجان خوشبخت هستم و در امور بانوان فعالیت میکنم.


🔵 تأثیر فعالیت شما در بهبود اوضاع بانوان چگونه است؟


هر مسئله ای که منجر به ارتقأ همه جانبه و توانمندی بانوان از جمله امنیت ٫آرامش ٫خودشناسی شود و همچنین امیدوارم با شناخت ظرفیتهای علمی ٫ فرهنگی٫ هنری و استفاده بهینه از امکانات موجود ٫ به سطح و جایگاهی در شأن آبادان و منطقه آزاد اروند برسیم .


🔵چگونه با انجمن همتا آشنا شدید؟


با همتا در یک گروه تلگرامی که توسط آقای تاجزاده دبیر انجمنهای مردم نهاد ایجاد شده بود آشنا شدم.


🔵دغدغه اصلی شما برای ارتباط با مدیریت انجمن چیست و آیا درحل مشکل ایجاد شده موثر بوده است؟


دغدغه اصلی مسائلی از قبیل بی توجهی مردم به مسئولیت حفظ و نگهداری محیط زندگی خود است و همینطور انباشت زباله ها در زمینهای خالی سطح شهر و آلودگی محیط اطرافمان است که البته نشست با همتا مسیر پیگیری را کوتاهتر کرد.



🔵چرا عضویت در انجمن محیط زیستی همتا را پذیرفتید؟


این همکاری صمیمانه حس بسیار خوب و انرژی زیادی برای پیگیری قاطعانه و ادامه این مسیر طولانی به من بخشید .به عقیده من همه ما حداقل پشتیبانی که میتوانیم داشته باشیم عضویت در انجمن ها و گروههای مردم نهاد است٫ تا به این وسیله علاوه بر توسعه و پیشبرد اهداف در جریان امور مربوطه نیز باشیم.


🔵در زمینه بهداشت محل زندگیتان پس از اقداماتی که انجام دادید٫ آیا مسئولین همکاری لازم را داشتند؟ 


با پیگیری که انجام شد ،مسئولین محترم خدمات شهری و ناحیه یک آقای عنافچه و آقای اسلام دوست شخصآً از محل دیدن و بلافاصله دستور پاکسازی محل را صادر کردند. همچنین قرار شد بزودی در خصوص بررسی و اتخاذ راههای تأثیر گذار بر توسعه فرهنگ ؛ شهر ما خانه ما با ایشان جلسه ای داشته باشیم من از زحمات و توجه این حوزه از شهرداری بسیار قدردانی میکنم.

  تصویر سمت راست قبل از پاکسازی و تصویر سمت چپ بعد از پاکسازی

🔵از آنجایی که مطلع هستیم شما بانوی دوچرخه سواری شهر هم هستید از چه زمانی دوچرخه سواری را شروع کردید؟ آیا مشکلی داشته اید؟ و دوچرخه چقدر در سهولت کارهایتان نقش داشته است؟


دوچرخه سواری را از دوران کودکی آموخته و دوست داشته ام ولی با توجه به فرهنگ سازی های نامناسب در این امر همیشه نگران نگاه و عکس العمل شهروندان بودم .تا اینکه  سال گذشته بطور اتفاقی با خانم دوچرخه سواری در خرمشهر آشنا شدم که البته در این راستا مشکلاتی هم داشت .

اوایل اردیبهشت امسال شروع کردم در حال حاضر همه رفت و آمدم به مناطق مختلف شهر را با دوچرخه انجام می دهم.از مزیتهایی که این وسیله نقلیه و ورزشی برای من داشته این است که وضعیت سلامتی  بخصوص تنفسم را به بهبود بخشیده٫ هزینه ایاب و ذهاب ندارم ٫ هوای شهرم را آلوده نمی کنم .


🔵از سه شنبه های بدون خودرو که یک طرح ملی است اطلاعی دارید؟ 

بله٫ توسط همتا از برنامه کشوری سه شنبه ها مطلع شدم. خیلی عالیه.


🔵 برای دوچرخه سواری بانوان چه توصیه ای دارید ؟ 


خانمهای عزیزی که مایل هستند دوچرخه سواری را شروع کنند با افتخار حاضرم در طول مسیر ایشان را همراهی کنم .

البته این امر طی یک برنامه منظم و به احتمال زیاد در صبح جمعه انجام خواهد شد.


abadanhamta@

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۵/۰۱
همراهان محیط زیست آبادان همتا

نظرات  (۳)

مرحبا.گفتگوی خوب و مصاحبه کاملی بود.
دوچرخه سواری خانم خوشبخت ایده ی بسار خوب و مفیدی ست که می تواند یک حرکت فرهنگی باشد که در شهر فراگیر شود.و درود بر شهامت و اراده ی این بانوی عزیز.با آرزوی بهترینها برای ایشان.
۰۱ مرداد ۹۵ ، ۱۴:۴۳ اشرف خادم حقیقی شیرازی
 باسلام ، ازآشنایی با همتا بسیار خرسندم ،به وجودتون افتخار میکنم ،وبانوی باشهامت دوچرخه سوار رامیستایم ،درود به همت بلندش .

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی