همراهان محیط زیست آبادان - همتا

اولین انجمن محیط زیست آبادان (The first environmental NGO in Abadan)

همراهان محیط زیست آبادان - همتا

اولین انجمن محیط زیست آبادان (The first environmental NGO in Abadan)

۱۲ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۴ ثبت شده است

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ ارديبهشت ۹۴ ، ۱۷:۱۵
همراهان محیط زیست آبادان همتا
به نام خالق هستی بخش که هر چه داریم و نداریم از اوست.
ایرج روغنچی،
مربی و مدرس فدراسیون کوهنوردی وعضو رسمی سایکل توریست فدراسیون دوچرخه سواری جمهوری اسلامی ایران.
 صعود به تمامی قلل ایران در فصول مختلف و نیز سرپرست پاکسازی کوه های شمال تهران در چند دوره متوالی
دانش آموخته رشته: روانشناسی،
 و همچنین ایثار گر دوران دفاع مقدس
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ ارديبهشت ۹۴ ، ۰۲:۱۹
همراهان محیط زیست آبادان همتا

گزارش تصویری از طرح ششم ملی آقای ایرج روغنچی : 


با شعار (خلیج فارس گنجینه جاودانی)

ایرج روغنچی مربی و مدرس فدراسیون کوهنوردی وعضو رسمی سایکل توریست فدراسیون دوچرخه سواری جمهوری اسلامی ایران،صعود به تمامی قلل ایران در فصول مختلف و نیز سرپرست پاکسازی کوه های شمال تهران در چند دوره متوالی و دانش آموخته رشته روانشناسی،


به گفنه ایشان : بر اساس دستور معاونت محترم دریایی حفاظت محیط زیست سازمان کل کشور مقرر گردید به منظور حفظ گونه های زیست دریایی در حال انقراض از اروند رود تا تنگه هرمز را رکاب زنم. که این امر از 29 بهمن ماه 1393 از آبادان موزه محیط زیست تالاب شادگان با

 حضور معاونت دریایی محترم سرکار خانم دکتر فرشچی و مدیر کل محیط زیست دریای سازمان و نیز مدیر کل محیط زیست اداره کل استان خوزستان و دیگر مسئولین محترم آغاز و با طی نمودن 2000 کیلومتر پس از 18 روز به هرمزگان رسیده و طی مراسمی تقدیر از این طرح نیز به لطف خداوند رسما" خاتمه یافت.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ ارديبهشت ۹۴ ، ۰۱:۲۴
همراهان محیط زیست آبادان همتا


پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران : به نقل از وبلاگ سرباز زمین، کره زمین، از یخ‌بندان‌های طولانی و اتفاقاتی بسیار سنگین‌تر از حضور انسان، جان سالم به در برده است. این ما هستیم که برای بقای خود روی کره زمین، تنها سیاره قابل سکونتی که می‌شناسیم باید تلاش کنیم. یادمان باشد که بقای زمین در گروی بقای ما نیست بلکه بقای ما وابسته به زمین است. 

در ۲۲ آوریل ۱۹۷۰ میلادی، ۲۰ میلیون امریکایی در شهرهای امریکا دست به راهپیمایی عظیمی زدند و نسبت به تخریب محیط زیست واکنش نشان دادند. از آن سال به بعد، روز ۲۲ آوریل به عنوان روز جهانی زمین معرفی شد. در ایران نیز روز جهانی زمین در دهه ۱۳۷۰ و با عنوان روز زمین پاک وارد تقویم رسمی کشور شد. 

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ ارديبهشت ۹۴ ، ۲۱:۴۰
همراهان محیط زیست آبادان همتا

عیسی کلانتری مشاور معاون اول رئیس جمهور در امور آب در سخنانی در بنیاد امور ایرانیان، مطالب مهمی را درباره وضعیت فعلی و آینده آب مطرح کرد. 
 


به گزارش عصرایران، او دارای لیسانس زراعت و اصلاح نباتات از دانشگاه ارومیه، فوق لیسانس فیزیولوژی زراعی از دانشگاه نبراسکا و دکتری فیزیولوژی و بیوشیمی محصولات زراعی از دانشگاه ایالتی آیوا آمریکاست. 

کلانتری در دولت هاشمی، دو دوره وزیر کشاورزی بود و هم اکنون مشاور معاون اول رئیس جمهور در امور آب و دبیرکل مجموعه غیردولتی "خانه کشاورز" است.

 مهمترین بخش های عیسی کلانتری در این سخنرانی به نقل از روزنامه شرق به این شرح است.

- اکنون آب را بلای نفت دچار کرده ایم.  هیچ چاره ای جز کاهش استحصال وجود ندارد. باید هزار متر مکعب در ثانیه برداشت را کم کنیم. شیرین کردن آب دریا هم بسیار گران است. وزارت صنایع اکنون در نظر دارد برای مس سرچشمه و چادرملو از دریای عمان آب بیاورد. برآورد هزینه آن برای هرمتر مکعب 11 هزار تومان است. این آب شاید برای صنعت و شرب ارزش داشته باشد اما برای کشاورزی خیر. آب های غیرمتعارف به درد تولیدات کشاورزی نمی خورد.

عیسی کلانتری: امور سیاسی، اقتصاد و محیط‌ زیست کشور را به خاک سیاه نشانده / صحبت از خودکفایی کشاورزی نادرست است

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ ارديبهشت ۹۴ ، ۲۰:۴۷
همراهان محیط زیست آبادان همتا


محققان پارک علم و فناوری استان سمنان بر اساس استانداردهای فیزیک دستگاه «شبیه ساز خورشید» برای انجام آزمایش‌های حوزه فیزیک و اپتیک عرضه کردند.

علی عسگری، مجری طرح در گفت‌وگو با خبرنگار فناوری ایسنا خاطرنشان کرد: «شبیه ساز نور خورشید» با لامپ‌های LED که در آن نصب شده است محدوده فرکانسی متناسب با طول موج را به کاربر می‌دهد از این رو محقق با استفاده از این دستگاه قادر است نور خورشید را شبیه سازی کند.

وی با بیان اینکه معمولا رسیدن نور خورشید تابعی از شرایط جوی است، اظهار داشت: گاهی اوقات لازم است که تست‎های مربوطه، شب هنگام و مستقل از شرایط محیطی انجام شود و این دستگاه امکاناتی را فراهم می‌کند که نور خورشید مورد نیاز در هر زمانی در اختیار باشد.

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ ارديبهشت ۹۴ ، ۲۰:۳۶
همراهان محیط زیست آبادان همتا


 ما پیروز می شویم یا زباله ها؟ / پسماند, خطر بزرگ زیست محیطی در سال 94 :  

زیست بوم : ما در زباله ها غرق می شویم. این سناریوی یک خطی یک فیلم جذاب هالیوودی نیست، وعده حتمی و قابل تصور برای عاقبت ماست. زباله ها به زودی و با همین روند ما را می بلعند؛ سالهاست که حاشیه شهرها محل انباشت زباله ها شده اند تا شاید طبیعت زورش برسد و این همه آشغال را در خود هضم کند، اما زور طبیعت آنقدر نیست که تصورش را بکنید. پس همین می شود که در جنوب تهران، در حاشیه شهرهای بزرگ، در جنگل های شمال، در هرجایی که زمانی تصور می کردیم برای ادامه حیات ما باقی مانده اند، زباله ها، خودنمایی می کنند و البته زیر زمین را هم فاضلاب شهری، مسموم کرده است.  

نکته اینجاست که زبالهها و فاضلاب های شهرهای مختلف در عین حال که می توانند آهسته در دل طبیعت رخنه کرده و آن را نابود کنند گاهی می توانند به منبعی پول ساز نیز تبدیل شوند. البته اگر درست بازیافت و نگهداری شوند. اما این اتفاق کمتر رخ داده است. خطر پسماندهای شهری تا حدی جدی است که شاید مهمترین معضل زیست محیطی سال ۹۴ و سال های بعد همین زباله ها و فاضلاب های تصفیه نشده باشد. 


زباله دانی به سبک قرون وسطی 


بحث پسماند و فاضلابب همواره یکی از بزرگترین دغدغه های زیست محیطی به خصوص در شهرهای ساحلی و شمالی بوده است، استان هایی که تاکنون در آنها ضعیف ترین نگاه در مورد بحثهای مدیریت فاضلاب های شهری و پسماندها وجود داشته و این باعث شده تا هنوز به سبک قرون وسطی زباله ها روی هم تلنبار شوند و فاضلاب هم به شیوه ای کاملا غیر بهداشتی وارد چاه های جذبی شود. 


 
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۷ ارديبهشت ۹۴ ، ۲۱:۴۹
همراهان محیط زیست آبادان همتا


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳ ارديبهشت ۹۴ ، ۲۰:۰۳
همراهان محیط زیست آبادان همتا


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳ ارديبهشت ۹۴ ، ۱۹:۴۰
همراهان محیط زیست آبادان همتا


۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳ ارديبهشت ۹۴ ، ۱۹:۳۸
همراهان محیط زیست آبادان همتا