همراهان محیط زیست آبادان - همتا

اولین انجمن محیط زیست آبادان (The first environmental NGO in Abadan)

همراهان محیط زیست آبادان - همتا

اولین انجمن محیط زیست آبادان (The first environmental NGO in Abadan)

یک گام تا هدف /جایگزین مناسب

جمعه, ۲۲ مرداد ۱۳۹۵، ۰۶:۲۰ ق.ظ


گروه خبری همتا؛ مدیریت انجمن همراهان محیط زیست آبادان با اعضای خود و برخی بانوان روز چهارشنبه ۲۰ /۵/ ۹۵ نشستی محیط زیستی با موضوع جایگزینی کیسه های پارچه ای به جای کیسه های پلاستیکی برگزار کرد.


طی این نشست مزایای کیسه های پارچه ای ، نحوه جایگزینی و مشکلات احتمالی جهت اجرایی شدن این طرح در سطح شهر، مورد بحث و بررسی قرار گرفت. براساس تصمیمات اتخاذ شده در این نشست، اطلاع رسانی و فرهنگ سازی با نصب اطلاعیه هایی در خصوص مزایای این طرح و با در نظر داشتن اهمیت موضوع سلامت شهروندی ،توزیع و استفاده از کیسه های پارچه ای در مرحله ابتدایی از نانوایی ها  آغاز میگردد. علاوه بر آن اعضا انجمن با انتشار تصاویر از شهروندانی که در زمان خرید از کیسه های پارچه ای استفاده میکنند فرهنگ جایگزینی را ترویج میدهند . درانتهای جلسه فیلم کوتاهی از نحوه همکاری علاقمندان توسط یکی از اعضا تهیه و در فضا های مجازی منتشر شد.حیدری مدیر انجمن همتا گفت؛ فرهنگ جایگزینی کیسه های پارچه ای جز با مشارکت تمامی شهروندان صورت نمی گیرد وجهت سلامت و حفظ محیط زیست نیاز است این طرح هرچه سریعتر از نانوایی ها آغاز و سپس در سطح شهر گسترش پیدا کند .


این انجمن از علاقمندان به مشارکت در امر فرهنگ سازی و جایگزینی کیسه های پارچه ای دعوت به همکاری مینماید. علاقمندان میتوانند عکس و فیلم های کوتاه خود را در ارتباط با استفاده از کیسه های پارچه ای به آدرس انجمن همتا ارسال نمایند.

کانال خبری انجمن abadanhamta@

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۵/۰۵/۲۲
همراهان محیط زیست آبادان همتا

نظرات  (۱)

با سلام ؛ قرار دادن نان داغ در کیسه پلاستیکی باعث شکسته شدن شاخه های پلیمری کیسه و ورود مونومر به داخل مواد موجود در آن و درنتیجه ورود به سیستم غذایی و بدن انسان خواهد شد که در نهایت در دراز مدت منجر به سرطان می شود . ممنون از انجمن همتا و همراهان آن در جهت نهادینه نمودن این طرح و فرهنگ بسیار غنی و پر ارزش امیدوارم که این طرح با موفقیت و گسترش فروان در آبادان همراه باشد.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی