همراهان محیط زیست آبادان - همتا

اولین انجمن محیط زیست آبادان (The first environmental NGO in Abadan)

همراهان محیط زیست آبادان - همتا

اولین انجمن محیط زیست آبادان (The first environmental NGO in Abadan)

نیکی کن ٬نیکی پسند / محیط زیست برای همه است

شنبه, ۶ شهریور ۱۳۹۵، ۰۴:۳۱ ق.ظ

سمانه حیدری _ همتا : از آنجایی که محیط زیست به یک امر جدی و گسترده مبدل شده است و حتی انجمن ها در بخش های مختلف را در برگرفته است گفتگویی مختصر و محیط زیستی با خانم محمدی به شرح زیر داشتیم.


🔹با سلام؛ لطفا برای آشنایی بیشتر کاربران بیوگرافی کوتاهی از خود و اینکه در چه حیطه ای مشغول به فعالیت هستید را بیان کنید؟ 


🔸با عرض سلام بنده محمدی هستم، مسئول کمیته بانوان موسسه خیریه یاس فاطمه، به مدت پنج سال است که به صورت افتخاری در موسسه خیریه مشغول به خدمتگزاری هستم. مهمترین فعالیت های موسسه تحت پوشش قرار دادن ایتام و خانواده های بی سرپرست و بد سرپرست هست که تمام تلاش مجموعه و کارکنان موسسه حل مشکلات و ایجاد خود اشتغالی و در کل یاری خانواده هاست که الحمدالله تا به الان قدمی هرچند ناچیز در رفع مشکلات این عزیزان برداشته ایم. 

🔹از چه طریقی با انجمن همتا و فعالیت های آن آشنا شدید؟


🔸 حدود یکسال است که از طریق یکی از فعالین سمن های اجتماعی با انجمن همتا آشنا شدم و این آشنایی باعث بیشتر شدن علاقه من به حفظ و نگهداری محیط زیست شهرم شد و با عضویت در گروه های تشکیل شده در فضای مجازی در جریان فعالیت های خوب انجمن همتا هستم و تمام سعی ام بر این هست که بتوانم همگام با برنامه های ارائه شده از سوی انجمن قدمی بسوی بهتر شدن محیط زیست شهرم بردارم. 


🔹در رابطه با پویش سه شنبه های بدون خودرو چه نظری دارید؟ 


🔸طرح بسیار خوبی است اما متأسفانه در آبادان هنوز به مرحله اجرا و شناخته شدن نرسیده است.ولی به خوبی می دانیم که جهت یک فرهنگ سازی خوب باید تلاش بسیار داشته باشیم و بهترین راه به عمل رساندن فعالیت های مطرح شده است. من به شخصه نه تنها سه شنبه ها بلکه تا جایی که امکانش باشد سعی میکنم اگر نتوانم از دوچرخه استفاده کنم از وسایل عمومی برای تردد و از پیاده روی برای مسافت های کوتاه استفاده کنم.


🔹با توجه به عضویت شما در گروه و کانال انجمن همتا تاکنون حتما از طرح (نه به پلاستیک) مطلع شدید، نظر شما در مورد این طرح چیست؟ 


🔸بله، اطلاع پیدا کردم و بسیار خوشحال شدم چراکه واقعا یکی از معضلات محیط زیستی ما استفاده از پلاستیک و ظروف یکبار مصرف است که متاسفانه در بین مردم بسیار رایج شده است. خود من چند سال پیش از اضافه پارچه ای که در منزل داشتم کیسه پارچه ای درست کردم که واقعا مفید بود و امیدوارم این طرح هرچه زودتر عملی شود تا بین مردم نهادینه گردد. این طرح کمک بزرگی هم به اقتصاد و هم به محیط زیست می کند، و حتما برای حمایت از این طرح و فرهنگ سازی و ترویج آن بین خانواده های تحت پوشش موسسه تلاش می کنیم. 


🔹یکی از امور خیری که درکمپین های محیط زیستی از جمله انجمن همتا شاهد آن هستیم جمع آوری درب بطری هاست به طوری که با تقریبی حدود ۳۰۰کیلوگرم سر بطری یک ویلچر ساخته می شود چیزی حدود ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار عدد. در این رابطه انجمن فعال شما چه کمکی می تواند به همتا داشته باشد؟


🔸اتفاقا بنده و خانواده ام یکی از حامیان این طرح هستیم و مدتی است که درحال جمع آوری سر بطری هستیم و تصمیم دارم در جمع آوری از خانواده های عزیزی که تحت پوشش هستند هم کمک بگیرم و همچنین این طرح رو به سایرین نیز معرفی می کنم. 


🔹از نظر شما چه معضلاتی محیط زیست آبادان رو تهدید می کند؟


🔸بزرگترین معضل که همه ی ما از آن باخبر هستیم و متاسفانه تا الان هیچ راهکار مفیدی در جهت رفع آن صورت نگرفته، آلودگی هوای آبادان است که از طریق پالایشگاه تولید می شود و اما فاضلاب های روباز که زیبایی شهر را از بین برده است.و در محله ما نیز قابل مشاهده هستند و با اینکه بطور مکرر به شهرداری مراجعه کردیم   تغییری در آن ایجاد نشده است، و همچنین کمبود سطل آشغال در نقاط متعدد شهر و مهمترین معضل از نظر بنده عدم آگاهی شهروندان و حتی مسئولین از خطراتی هست که محیط زیست رو تهدید میکند، الان هم چند سال هست که معضل شوری آب و خشک شدن نخلستانها به سایر مشکلات شهر اضافه شده که واقعا جای تأسف دارد.


🔹 درخواست شما بعنوان مسئول کمیته بانوان آبادان از انجمن همتا چیست؟ 


🔸ابتدا تشکر صمیمانه بنده رو پذیرا باشید، واقعا شهر ما و درکل ایران ما نیاز مبرم به وجود سمن های فعال و دلسوزی مثل انجمن شما دارد، و من بعنوان یک شهروند تمام سعی خودم رو در حمایت از شما و فعالیت های خوبتون می کنم چرا که بنظر من حمایت از انجمن همتا حمایت از محیط زیست شهرم است. و خواسته ای که از انجمن دارم این است که با تمام مشکلاتی که وجود دارد و در پیش رو دارند همچنان مستحکم و استوار به راهشان ادامه بدهند و فرهنگ سازی را بطور جدی دنبال کنند،همگی ما امیدوار به آینده ای روشن برای انجمن همتا و در نتیجه محیط زیست آبادان هستیم.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۶/۰۶
همراهان محیط زیست آبادان همتا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی